In de huidige arbeidsmarkt zijn werkgevers ontzettend hard op zoek naar nieuwe medewerkers, zeker in een callcenter. Dit wil helaas nog niet zeggen dat je altijd wordt aangenomen. Vaak wordt je eerst gebeld door een recruiter voordat je op gesprek mag komen, maar hoe ga je zo’n telefoongesprek in?
Waar heb ik ook al weer op gesolliciteerd?
We horen het erg vaak. Iemand solliciteert op een functie, we bellen diegene op en de persoon weet vervolgens niet meer wat hij of zij op gesolliciteerd heeft. Je maakt hiermee natuurlijk een ontzettend slechte indruk. Wanneer je solliciteert op een functie, bijvoorbeeld die van klantenservice medewerker, zorg dan altijd dat je voorbereid bent op het telefoongesprek en in ieder geval weet op welke functie je hebt gesolliciteerd.
Motivatie??
Een vraag die recruiters altijd stellen: Waarom heb je gesolliciteerd op deze functie? Vaak weten mensen het antwoord hierop niet. Zorg dus, ook om eruit te springen, dat je weet waarom juist jij de baan moet krijgen. Want zoals we al zeiden, dat de arbeidsmarkt op dit moment gunstig is voor de werknemer betekent niet dat je altijd aangenomen wordt. Wil je trouwens meer weten over die arbeidsmarkt? Je leest het hier!
Thuiswerkbaan
Ook zijn er tegenwoordig ontzettend veel banen die je vanuit huis kunt doen. Zorg ook hier voor een goede motivatie, niet alleen waarom je de baan wil, maar ook waarom je thuis wil werken. Er wordt helaas veel misbruik gemaakt van de mogelijkheid om thuis te werken en recruiters zijn hier dus ook extra streng op. Note: Het hebben van een hond is helaas geen geldige reden…
En hoe zit dat bij Custom Connect?
Ook bij Custom Connect zijn er op dit moment ontzettend veel vacatures te vervullen. We hebben vacatures als klantenservice medewerker, sales medewerker, teamleider en meer. Ook is een thuiswerk baan mogelijk bij Custom Connect. Op de vacaturepagina vindt je alle vacatures die op dit moment open staan. Geïnteresseerd in een thuiswerk baan? Bekijk dan deze blog!