Werken als callcenter medewerker… hoe is dat? Niemand kan dat natuurlijk beter vertellen dan onze eigen callcenter agents! In dit gesprek stellen we 7 vragen aan Danny die als callcenter medewerker actief is voor de Goede Doelen Loterijen.
Zou je jezelf kort willen voorstellen?
Mijn naam is Danny, sinds kort 24 jaar oud en woon in Tilburg. Binnen Custom Connect ben ik werkzaam als agent en bel ik voor verschillende campagnes van de Goede Doelen Loterijen.
Hoe ben je bij Custom Connect terecht gekomen?
In de zomer van 2020 heb ik mijn communicatieopleiding afgerond en ben ik in eerste instantie begonnen aan een vervolgopleiding. Hier ben ik mee gestopt en ik heb besloten om aan het werk te gaan. Het was in principe het plan om meteen in de branche te gaan werken waar ik heen wil, maar dat kwam er niet van. Ik wilde aan het werk en kwam bij Custom Connect Breda terecht. Ik had hier vrij snel mijn draai gevonden en na zo’n 11 maanden zit ik er nog steeds! ????

Waarom heb je de overstap gemaakt van je vorige baan naar Custom Connect?
Begin 2020 ben ik gestopt met mijn bijbaan in een kledingzaak, om mij te kunnen focussen op het afstuderen. Behalve het feit dat je iets probeert te verkopen, is dit dus totaal ander werk. Ik had nooit gedacht in een callcenter te gaan werken, maar ik doe het nu vol passie. En het feit dat ik hier als tijdelijke baan begon, maar nog steeds elke dag aan het bellen ben, zegt natuurlijk ook wel iets over hóé leuk ik het vind om voor Custom Connect te werken.
Kun je je werkzaamheden kort beschrijven?
Eigenlijk is voor mij geen één dag hetzelfde. Binnen de afdeling van de Goede Doelen Loterijen ben ik eigenlijk wel op elke campagne inzetbaar. Soms is er een dag dat ik vast op één campagne zit, maar soms schuif ik ook één of meerdere keren naar een andere campagne. Dit brengt natuurlijk een hoop afwisseling in mijn werk, wat het alleen maar leuker maakt. Maar het hoofddoel van elke campagne is toch wel om de consument of deelnemer een nog mooiere ervaring te brengen in hun deelname aan de loterij.
Heb je extra werkzaamheden binnen Custom Connect?
Ja, zeker! Naast dat ik aan het bellen ben, help ik het werving & selectie team met het schrijven van verschillende vacatures en andere teksten. Maar ook zit ik in het promoteam en zorgen we voor nog meer enthousiaste mensen die het team komen versterken. Zo help ik bijvoorbeeld mee met het maken van TikToks en andere social media-uitingen. Toch handig, zo’n communicatie afgestuurde in het team. ????
Wat betekent voor jou het Custom Connect gevoel?
Voornamelijk gezelligheid! Ondanks dat er uiteraard teamleiders en dergelijke zijn, is er echt een gevoel van gelijkheid. Tussen gesprekken met de consument door is het alleen maar gezellig en wordt er vooral heel veel gelachen.
Wat zou je willen zeggen tegen de mensen die overwegen om hier te solliciteren?
Maak die sprong in het diepe! Kom kennismaken met ons, kijk even mee op de werkvloer en probeer het gewoon! Werken als callcenter medewerker in Breda is mij echt ontzettend goed bevallen. Niet geschoten is natuurlijk altijd mis, maar ik weet zeker dat je het fantastisch zal gaan vinden!
Wil jij ook werken voor de Goede Doelen Loterijen? Bekijk onze openstaande vacatures via onderstaande button.